Kata-Kata Bijak Untuk Penyemangat Hidup

Kata bijak penyemangat hidup. Selamat siang sahabat, kali ini admin akan posting artikel tentang kata untuk penyemangat hidup setelah sebelumnya admin share tentang ucapan hari valentine romantis. Langsung aja disimak kumpulan kata bijaknya berikut ini!

Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar dilautan telah ramai kapal karam didalamnya..andai muatan kita adalah iman,dan layarnya takwa,nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.

Menunggu agar kondisi yang sempurna tercapai sama juga dengan menunggu selamanya, maka segeralah bertindak.

Bila memikirkan modal yang terlalu tinggi, Anda tidak akan pernah dapat mewujudkan keinginan.

Mereka yang berjaya bukanlah mereka yang gagal dalam mencoba, bukan juga mereka yang sering gagal tetapi mereka yang tidak pernah gagal mencoba dan terus mencoba sehingga kejayaan yang dicapai.

Mulailah dari yang sederhana Kecil adalah modal untuk menjadi besar Kalah adalah modal untuk menjadi menang Gagal adalah modal untuk menjadi sukses.

Tuhan memberikan masalah sekaligus solusinya Tidak ada masalah dengan masalah, yang menjadi masalah adalah cara kita yang salah dalam menghadapi masalah.

Anda mungkin ditipu jika terlalu mempercayai tetapi hidup anda akan tersiksa jika tidak cukup mempercayai

Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati.

Supaya bola bisa melambung tinggi, perlu jatuh ke lantai dengan keras.

Apabila usaha anda jatuh (gagal), itu pertanda punya peluang untuk melompat lebih tinggi dan menggapai kesuksesaan.

Ketika kamu melontarkan sesuatu dalam kemarahan, kata -katamu itu meninggalkan bekas seperti lubang di hati orang lain. Kamu dapat menusukkan pisau pada seseorang, lalu mencabut pisau itu. Tetapi, tidak peduli berapa kali kamu meminta maaf, luka itu akan tetap ada. Dan, luka kerana kata - kata adalah sama buruknya dengan luka berdarah.

Seseorang manusia harus cukup rendah hati untuk mengakui kehilapannya ,cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kehilapannya

Komunikasi adalah sesuatu yg mudah, susahnya ialah apabila kita tidak menyebutnya dengan perkataan yg mudah.

Masa lalu adalah seperti melihat dari tingkap kaca yang berdebu, segalanya nampak senyap dan tidak pasti.

Jangan sesali apa yang sudah pergi. Jangan tangisi apa yang sudah tiada. Tetapi bangkitlah dan bina kembali apa yang telah hilang dan pergi.

Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia.

Jadikan dirimu bagai pohon yang rindang di mana insan dapat berteduh. Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibuat kayu api.

Jika anda bekerja semata-mata untuk uang, anda tidak akan menjadi kaya karenanya. Tetapi jika anda mencintai pekerjaan yang anda lakukan itu, kejayaan akan menjadi milik anda.

Kita sering nampak derita hari ini, tapi kita jarang ingat kebahagiaan untuk esok hari, jadi belajar lah untuk menghargai apa yg kita miliki hari ini, kerana kita takkan dapat mencapai penghargaan untuk esoknya jika semuanya telah tiada…..

Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan

Janganlah berputus asa. Tetapi kalau anda sampai berada dalam keadaan putus asa, berjuanglah terus meskipun dalam keadaan putus asa.



Sekin dulu sahabat untuk postingan kalai ini, semoga bisa bermanfaat dan menambah pengetahuannnya.